Χαμηλός σίδηρος; 5 τροφές που είναι “φουλ”!

Φρέσκα φύλλα από σπανάκι σε αλουμινένιο μπολ

Μήπως νιώθεις ατονία και κόπωση;
Μπορεί να μη φταίει η δύσκολη καθημερινότητα μόνο!
Ίσως τα επίπεδα σιδήρου του οργανισμού σου να είναι χαμηλά.

Τι είναι ο σίδηρος;
Ο σίδηρος ανήκει στην ομάδα των μετάλλων και είναι εξαιρετικής σημασίας για τον ανθρώπινο οργανισμό.
Παρουσιάζει μικρή συγκέντρωση στο ανθρώπινο σώμα αλλά με μεγάλη σημαντικότητα.

Ποιος είναι ο ρόλος του;
Είναι σημαντικό συστατικό της αιμοσφαιρίνης, η οποία περιέχεται στα ερυθρά αιμοσφαίρια και είναι φορέας του οξυγόνου στο σώμα.
Είναι σημαντικό συστατικό της μυοσφαιρίνης, η οποία περιέχεται στους μύες και συμμετέχει στις λειτουργίες απελευθέρωσης ενέργειας στο σώμα.
Είναι πολύ σημαντικό συστατικό για τη υγεία των μαλλιών μας, του δέρματος και των νυχιών.
Συνήθως, για τα μειωμένα επίπεδα σιδήρου υπεύθυνη είναι η διατροφή.

Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε σίδηρο;
Πόσες φορές έχεις ακούσει ότι το μοσχαρίσιο κρέας και η μαύρη σοκολάτα είναι πλούσιες σε σίδηρο;
Πολλές! Ξέρεις, όμως, ότι υπάρχουν κι άλλες πηγές που παρέχουν κι αυτές υψηλή περιεκτικότητά σε αυτό το πολύτιμο μέταλλο;

  • Τα οστρακοειδή
    Τα έχεις συνδυάσει με τη νηστεία ή με κάποια παραλία;
    Ώρα να σκεφτείς να τα βάζεις συχνότερα στα γεύματά σου!
    Εκτός από τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν (π.χ ψευδάργυρος, βιταμίνη C), χαρακτηριστική είναι εκτός από την ποσότητα σιδήρου και η ευκολότερη απορρόφησή του από τον οργανισμό.
  • Το σπανάκι
    Ο Ποπάυ ήξερε τι έκανε!
    Κι αν αυτό δε σε έπειθε όταν ήσουν μικρότερος, τώρα έχουμε όλα τα επιχειρήματα που μπορούν να σε κάνουν να το καταναλώνεις συχνότερα!
    Το σπανάκι, λοιπόν, περιέχει υψηλή συγκέντρωση σιδήρου.
    Επιπλέον, είναι από τα πιο εύκολα στη διαχείρισή του λαχανικά!
    Σε σαλάτα ή σε πίτα, σπανακόρυζο ή τάρτα όλο και κάποιον τρόπο θα βρεις να το εντάξεις στο εβδομαδιαίο διατροφολόγιό σου!
  • Η κινόα
    Πόσες συνταγές με κινόα έχεις ακούσει τελευταία;
    Εμείς πάντως πολλές! Κι εδώ μπορείς να βρεις και μία με σαλάτα με κινόα και Σπιρουλίνα flakes!
    Η κινόα, λοιπόν, είναι ένα είδος, θα λέγαμε, δημητριακού με υψηλή διατροφική του αξία. Είναι βασικό τρόφιμο σε χορτοφαγικές διατροφές χάρη στα πλούσια θρεπτικά συστατικά που διαθέτει μεταξύ των οποίων και σίδηρο σε μεγάλη περιεκτικότητα.
  • Τα κόκκινα φασόλια
    Κι αν έχεις ακούσει κάτι για τα παραπάνω, να και μια νέα πληροφορία… Δεν έχουν μόνο οι φακές υψηλά ποσοστά σιδήρου!
    Τα κόκκινα φασόλια, τα οποία δεν είναι τόσο διαδεδομένα στην ελληνική κουζίνα, περιέχουν κι αυτά σίδηρο.
    Εκτός από σίδηρο, διαθέτουν πολλά μέταλλα και ιχνοστοιχεία που καθιστούν αυτή την τροφή ιδιαίτερα θρεπτική!
    Χρησιμοποιήστε τα σε πράσινες σαλάτες για γεύση και θρέψη μαζί!
  • Η σπιρουλίνα
    Η αγαπημένη μας Spiroulina PLATENSIS διαθέτει πλήθος θρεπτικών συστατικών όπως πρωτεΐνη, βιταμίνες και μέταλλα μεταξύ των οποίων και σίδηρο υψηλής βιοθεσιμότητας, ιδιότητα που τον καθιστά πιο εύκολα απορροφήσιμο από τον ανθρώπινο οργανισμό.

#extra tip
Για να δείτε πραγματικά τα επίπεδα του σιδήρου να ανεβαίνουν δεν αρκεί να καταναλώνετε απλά τις παραπάνω τροφές. Υπάρχουν 2 tips που πρέπει να θυμάστε:

  • Αυξήστε την κατανάλωση βιταμίνης C
    Ο σίδηρος για να απορροφηθεί σωστά, πρέπει να μετατραπεί σε φερριτίνη.
    Αυτή η διαδικασία συμβαίνει με τη βοήθεια της βιταμίνης C. Κατά συνέπεια, καλό είναι να προσθέσετε στη διατροφή σας τροφές όπως τα λεμόνια, τα πορτοκάλια ή το μπρόκολο.
  • Αποφύγετε την ταυτόχρονη κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων με τρόφιμα με σίδηρο.
    Αυτό προτείνεται διότι το ασβέστιο που περιέχουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα εμποδίζει την απορρόφηση σιδήρου από ζωικά και φυτικά προϊόντα.

Και μην ξεχνάτε!
Μένουμε σπίτι και μένουμε υγιείς καταναλώνοντας τρόφιμα από όλες τις ομάδες!

Εγγραφείτε στο newsletter
& αποκτήστε 10% έκπτωση στην επόμενη παραγγελία

Αποδεχθείτε τους Όρους Χρήσης

X