Ποιες είναι οι καλύτερες τροφές του χειμώνα;

winter-food-spirulina-spiroulina-platensis-natural-product-greek-product

Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από την εποχικότητα… Άλλωστε το λέει και ο σοφός λαός μας:

“Κάθε πράγμα στον καιρό του και ο κολιός τον Αύγουστο!”

Βρισκόμαστε ήδη στον χειμώνα που χαρακτηρίζεται από το κρύο, τις χαμηλές θερμοκρασίες και τις συχνές ιώσεις.

Οι καλύτερες χειμερινές τροφές είναι αυτές που μας εξασφαλίζουν ισχυρότερο ανοσοποιητικό και σωστή ενυδάτωση για την αντιμετώπιση της ξηροδερμίας.

Ποιες είναι όμως οι καλύτερες χειμερινές τροφές;

Λάχανο

To λάχανο ανήκει στην οικογένεια των Σταυρανθών λαχανικών (όπου ανήκουν επίσης το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών). Περιέχει πλήθος φυτοχημικών ουσιών, αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών μορίων. Είναι σημαντική πηγή βιταμινών C, A, D, B12, β- καροτίνης, καλίου, ασβεστίου και φυτικών ινών. Θωρακίζει τον οργανισμό και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα έναντι των ιώσεων, οι γλυκοσινολάτες του προστατεύουν από διάφορες μορφές καρκίνου ενώ το κάλιο προκαλεί αγγειοδιαστολή και διευκολύνει τη ροή του αίματος στο σώμα. Καταναλώνεται είτε ωμό είτε βρασμένο στον ατμό.

#more info

Ήξερες ότι...

  • το βρασμένο ζουμί του λάχανου ενδείκνυται για την αντιμετώπιση του βήχα και της βρογχίτιδας ενώ

  • ο χυμός του για την αντιμετώπιση του γαστρικού και δωδεκαδαχτυλικού έλκους;

Μπρόκολο και κουνουπίδι

Ανήκουν στην οικογένεια των Σταυρανθών λαχανικών και περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες, αντιφλεγμονώδη μόρια και πολλές φυτοχημικές ουσίες. Περιέχουν ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, κάλιο, φυλλικό οξύ και βιταμίνες Α, Κ, C, D, Ε. Το μπρόκολο χάρη στην σουλφοραφάνη που περιέχει παρεμποδίζει την ανάπτυξη και τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων, την εκφύλιση του αμφιβληστροειδούς χιτώνα και σχετίζεται με μικρότερο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου κυρίως του παχέος εντέρου και του πνεύμονα. Λόγω του φυλλικού οξέως και της χλωροφύλλης μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού και τραχήλου της μήτρας στις γυναίκες, προλαμβάνοντας τις μεταλλάξεις. Συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και στην αποτροπή της δυσκοιλιότητας ενώ βελτιώνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης και της αρτηριακής υπέρτασης. Οι αντιμικροβιακές τους ιδιότητες σκοτώνουν το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού που προκαλεί έλκος.

#more info

Ήξερες ότι...

Το μπρόκολο και το κουνουπίδι περιέχουν διπλάσια ποσότητα βιταμίνης C σε σχέση με τα πορτοκάλια και καλύπτουν πάνω από το 100% τις καθημερινές ανάγκες σε βιταμίνη Κ;

Πορτοκάλι

Το πορτοκάλι περιέχει ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο, μαγνήσιο, φυτικές ίνες, βιταμίνες C, B και Α και φλαβονοειδή. Ασκεί καρδιοπροστατευτκή δράση χάρη στα φλαβονοειδή και τις φυτικές του ίνες. Θωρακίζει το ανοσοποιητικό σύστημα, προστατεύει από τις ιώσεις ενώ επιταχύνει και τη διαδικασία ίασης της γρίπης. Συμβάλλει στο σχηματισμό του κολλαγόνου, ενισχύει την ελαστικότητα της επιδερμίδας και προλαμβάνει τις ρυτίδες. Επιπλέον, ενισχύει το καρδιαγγειακό σύστημα.

#more info

Ήξερες ότι...

Το πορτοκάλι βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου;

Ακτινίδιο

Περιέχει φλαβονοειδή, καροτενοειδή, αντιοξειδωτικά συστατικά που προστατεύουν από την επίδραση των ελευθέρων ριζών. Ακόμα βιταμίνες Α, μαγνήσιο, φώσφορο, ασβέστιο, φυτικές ίνες, κάλιο και φυλλικό οξύ. Το ακτινίδιο συμβάλλει στον σχηματισμό του κολλαγόνου του δέρματος και επιδραδύνει την γήρανση, βελτιώνει την λειτουργία της καρδιάς, μειώνει την αρτηριακή υπέρταση και την χοληστερίνη. Προλαμβάνει την δυσκοιλιότητα συμβάλλοντας στην καλή λειτουργία του εντέρου, έχει αντιφλεγμονώδη δράση και προστατεύει από τις θρομβώσεις. Ακόμη ενισχύει την όραση και βελτιώνει τον ύπνο.

#more info

Ήξερες ότι...

Το ακτινίδιο περιέχει την τριπλάσια ποσότητας βιταμίνης C σε σύγκριση με ένα πορτοκάλι;

Μανταρίνι

Περιέχει κάλιο, νάτριο, μαγνήσιο, ασβέστιο, βιταμίνες A, C, καροτενοειδή, φυτικές ίνες και φυλλικό οξύ. Προστατεύει το δέρμα από την οξείδωση, ενισχύει την ελαστικότητά του και δίνει λάμψη στην επιδερμίδα. Χάρη στα φλαβονοειδή αντιοξειδωτικά συστατικά του, το κάλιο και τις φυτικές ίνες βελτιώνει την λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος και προστατεύει την καρδιά και τα αγγεία. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Θεωρείται από τα καλύτερα φρούτα του χειμώνα!

Ευχαριστούμε για την πολύτιμη βοήθεια την κα Σταυρούλα Γούναρη, Διαιτολόγο- Διατροφολόγο, Msc.

Διαβάστε ακόμη: Clean eating: η τάση στη διατροφή που ήρθε για να μείνει

Spirulina Platensis από το Δίκτυο Ελληνικής Σπιρουλίνας

spirulina newsletter

Sereal DesignersΔιαδύο :: Εταιρεία Πληροφορικής