Γνωρίζεις ποιες τροφές ανεβάζουν τη διάθεσή μας;

happy-superfood-spirulina-spiroulina-platensis-nutrition-natural-product-greek-product

Η διάθεσή μας επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες ψυχολογικούς και μη καθημερινά.

Ένας περίπατος στον καθαρό αέρα, μία συνάντηση με φιλικά πρόσωπα, μία αθλητική δραστηριότητα μπορούν αμέσως να φτιάξουν το “κέφι” μας.

Ήξερες, όμως, ότι διατροφικές επιλογές διαδραματίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο στην διάθεσή μας;

Η σεροτονίνη ρυθμίζει σε μεγάλο βαθμό την διάθεση και την ευεξία και εξαρτάται και από την διατροφή μας.

Τι είναι η σεροτονίνη;

Η σεροτονίνη είναι μία πρωτεΐνη-ορμόνη του εγκεφάλου, που σχηματίζεται από το αμινοξύ τρυπτοφάνη και δρα ως νευροδιαβιβαστής στο κεντρικό νευρικό σύστημα.

#more info

Προέρχεται από το λατινικό serum που σημαίνει πηχτό υγρό και το ελληνικό τόνος, σύσπαση.

Η σεροτονίνη, που αποτελεί την αμίνη του αμινοξέος 5- υδροξυτρυπτοφάνη,

  • ρυθμίζει:

- το κεντρικό νευρικό σύστημα,

- την εναλλαγή ύπνου-αφύπνισης,

- την σεξουαλική διάθεση,

- την μνήμη,

- την αίσθηση της πείνας- κορεσμού,

- την επικοινωνιακή ικανότητα και

  • δρα ως αγγειοδιασταλτικός παράγοντας.

Είναι ευρέως γνωστή ως η ορμόνη της χαράς, καθώς όταν εκκρίνεται σε ικανοποιητικές ποσότητες βελτιώνει την διάθεση και προλαμβάνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης.

Αντίθετα, τα χαμηλά επίπεδα της ορμόνης, σχετίζονται με αυξημένα επίπεδα άγχους, κατάθλιψης, θυμού, ενώ μπορεί να προκαλέσει συχνές ημικρανίες και διπολικές διαταραχές.

Τι είναι η τρυπτοφάνη;

Πρόδρομη ουσία της σεροτονίνης είναι το αμινοξύ τρυπτοφάνη που δεν παράγεται ενδογενώς αλλά προσλαμβάνεται μέσω της διατροφής.

Ο σχηματισμός της απαιτεί την συμμετοχή των βιταμινών Β2,B6, των κατάλληλων αμινοξέων και των σύνθετων σακχάρων.

Tροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη είναι οι πρωτεϊνούχες τροφές όπως:

Λιπαρά ψάρια( σαρδέλλα, σκουμπρί, τόνος, σολωμός κ.α) και θαλασσινά: Η παρουσία των ω-3 και ω-6 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων μειώνει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης, ρυθμίζει τα επίπεδα της χοληστερόλης και ασκεί καρδιοπροστατευτική δράση. Περιορίζει την οξείδωση των ελευθέρων ριζών στις κυτταρικές μεμβράνες και αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης.

Αυγά, τυρί, γαλοπούλα και άπαχο κρέας: Οι τροφές αυτές περιέχουν σημαντικές ποσότητες πρωτεΐνης και τρυπτοφάνης αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα μετατραπούν και αυτόματα σε σεροτονίνη. Για να γίνει αυτό πρέπει να καταναλωθούν συνδυαστικά μαζί με τα παρακάτω τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνες Β.

Ξηροί καρποί: Τα καρύδια περιέχουν τα απαραίτητα ω-3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που μελέτες αδιαμφισβήτητα αποδεικνύουν την επίδρασή τους στα επίπεδα της σεροτονίνης. Ενώ το μαγνήσιο μειώνει την έκκριση της κορτιζόλης και παρέχει ευεξία στο σώμα.

Μαύρη σοκολάτα: Η μαύρη σοκολάτα περιέχει σημαντική ποσότητα τρυπτοφάνης, αντιοξειδωτικά συστατικά ( όπως φλαβονοειδή) χάρη στο κακάο και σε μικρές ποσότητες αυξάνει την έκκριση της σεροτονίνης και χαρίζει ευδαιμονία.

Για την σύνθεση της σεροτονίνης στον οργανισμό δεν απαιτείται μόνο μία διατροφή πλούσια σε τρυπτοφάνη( δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα μετατραπεί όλη σε σεροτονίνη) αλλάχρειάζεται και η παρουσία των κατάλληλων βιταμινών B που θα συμμετάσχουν στις μετατρεπτικές αυτές βιοχημικές διαδικασίες. Επομένως είναι απαραίτητη μία διατροφή πλούσια σε βιταμίνες Β2,Β6, σίδηρο και σύνθετα σάκχαρα που διευκολύνουν την απορρόφηση της διατροφικής τρυπτοφάνης και την μετατροπή της σε σεροτονίνη από τον εγκέφαλο

Βρώμη και μη επεξεργασμένα δημητριακά: περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, βιταμίνες Β και σίδηρο. Συμβάλλουν στην μετατροπή της τρυπτοφάνης σε σεροτονίνη μέσω χημικών διεργασιών και βελτιώνουν την διάθεση.

Μπανάνα: Οι μπανάνες περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, κάλιο και τα αμινοξέα τυροσίνη και φαινυλαλανίνη που συμβάλλουν στον σχηματισμό της σεροτονίνης μέσω χημικών διεργασιών. Βελτιώνουν την διάθεση , χαρίζουν ενέργεια και το αίσθημα ευεξίας.

Λαχανικά: ( Μπρόκολο,πατάτα, ντομάτα, σπανάκι): Τα λαχανικά αυτά περιέχουν εκτός από φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β απαραίτητες για τον σχηματισμό της σεροτονίνης. Ακόμη, περιέχουν τα απαραίτητα αμινοξέα και τις βιταμίνες που διευκολύνουν την απορρόφηση της διατροφικής τρυπτοφάνης.

Ανανάς ,ακτινίδια, δαμάσκηνα, αβοκάντο: Τα φρούτα αυτά περιέχουν σημαντικές ποσότητες τρυπτοφάνης που συμβάλλει στον σχηματισμό της σεροτονίνης. Επιπλέον περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C και περιορίζουν τα επίπεδα του άγχους και του στρες.

Πώς η Spiroulina PLATENSIS συμβάλλει στη βελτίωση της διάθεσης;

Η Spiroulina PLATENSIS είναι πλούσια σε μέταλλα όπως το μαγνήσιο, το οποίο βοηθά στη μυϊκή χαλάρωση και κατά συνέπεια στη μείωση του άγχους.

Επιπλέον, η Spiroulina PLATENSIS χάρη στα καροτενοειδή και στη βιταμίνη Ε με αποτέλεσμα ναδιαθέτει ιδιαίτερα αυξημένη αντιοξειδωτική δράση.

Χάρη σε αυτήν τη δράση της καταφέρνει να προστατεύει τα κύτταρα του σώματος από βλάβες προκαλούμενες από ελεύθερες ρίζες, οι οποίες παράγονται ιδιαίτερα σε περιόδους αυξημένης κόπωσης και στρες.

Ευχαριστούμε για την πολύτιμη βοήθεια την κα Σταυρούλα Γούναρη, Διαιτολόγο- Διατροφολόγο, Msc.

Διαβάστε ακόμη: Tips για να χάσετε τα κιλά των εορτών

Spirulina Platensis από το Δίκτυο Ελληνικής Σπιρουλίνας

spirulina newsletter

Sereal DesignersΔιαδύο :: Εταιρεία Πληροφορικής