Clean eating: η τάση στη διατροφή που ήρθε για να μείνει

clean-eating-superfood-spirulina-spiroulina-platensis-superfood-natural-product-greek-product

Τον τελευταίο καιρό ακούσεις όλο και συχνότερα για το Clean eating.

Το μεταφράζεις κι αναρωτιέσαι τι εννοεί με τον όρο καθαρή διατροφή;

Όμως, στην πραγματικότητα σημαίνει, διατροφή χωρίς επεξεργασμένα τρόφιμα!

Τι είναι το Clean eating;

Το Clean eating είναι μία νέα τάση στον τομέα της διατροφής.

Πρόκειται για μία ολιστική προσέγγιση με στόχο την υιοθέτηση στις διατροφικές μας συνήθειες τροφίμων που είναι φρεσκότερα, λιγότερο επεξεργασμένα και υψηλότερης ποιότητας.

Όλη η φιλοσοφία αυτής της διατροφικής τάσης έγκειται στην παραδοχή ότι το καλύτερο δώρο για την υγεία μας είναι η καλή ποιότητα διατροφής στην καθημερινότητά μας.

Και πραγματικά... είναι πολύ δύσκολο να το καταφέρουμε, καθώς η ποικιλία των διατροφικών επιλογών που έχουμε δυσκολεύει αρκετά την προσπάθειά μας να εντοπίσουμε αυτά τα τρόφιμα που δεν επιβαρύνουν τον οργανισμό μας.

Στόχος, λοιπόν, δεν είναι να βρούμε τα “κακά” τρόφιμα, αλλά να βρούμε τα καλύτερα!

Διατροφή χωρίς επεξεργασμένα τρόφιμα

Η clean eating διατροφή δεν είναι δίαιτα.

Αποτελεί τρόπο ζωής που αν τον υιοθετήσεις θα χαρίσει στον οργανισμό σου υγεία και ευεξία.

Φυσικά, ένα σωστό διατροφικό πρότυπο θα συμβάλλει καταλυτικά στην απώλεια βάρους!

Βάση, λοιπόν, σε αυτό το διατροφικό μοντέλο είναι ο αποκλεισμός των επεξεργασμένων τροφών και η κατανάλωση τροφών που είναι όσο πιο κοντά γίνεται στη φυσική τους κατάσταση.

Οι μη επεξεργασμένες τροφές

  • Φρέσκα φρούτα,

  • λαχανικά,

  • όσπρια,

  • ξηροί καρποί,

Οι ελαφρώς επεξεργασμένες τροφές

  • Δημητριακά που δεν έχουν υποστεί μεγάλη επεξεργασία όπως κινόα, καστανό ρύζι, ζυμαρικά ολικής άλεσης κλπ,

  • κατεψυγμένα λαχανικά,

  • έλαια,

  • γαλακτοκομικά,

  • κρέας (που δεν έχει υποστεί επεξεργασία),

  • ψάρια.

Τα οφέλη

Χάρη στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, αυτή η διατροφή χαρίζει υγεία στον οργανισμό.

Συγκεκριμένα, μειώνεται ο κίνδυνος για παθήσεις που σχετίζονται με την κακή διατροφή όπως:

  • οι καρδιακές παθήσεις,

  • ο διαβήτης,

  • ο καρκίνος,

  • τα γαστρεντερικά προβλήματα κ.α.

#more info

Τα τρόφιμα που δεν υφίστανται κάποια επεξεργασία διατηρούν σχεδόν ακέραιη τη διατροφική τους αξία με αποτέλεσμα ο οργανισμός να αφομοιώνει καλύτερα τα θρεπτικά τους συστατικά!

Οι 10 κανόνες για να υιοθετήσεις την “καθαρή διατροφή”

  1. Η clean eating διατροφή είναι τρόπος διατροφής όχι δίαιτα

    Το αναφέραμε και παραπάνω! Επιλέγοντας αυτό το διατροφικό πρότυπο βελτιώνεις την ποιότητας ζωής και την υγεία του οργανισμού σου. Μακροπρόθεσμα, όμως, θα έχεις και σταδιακή απώλεια βάρους. Δύο σε ένα! ;)

  2. Φρούτα & λαχανικά: η βάση της clean eating διατροφής

    Προφανώς και δεν αποτελεί έκπληξη αυτή η διατροφική ομάδα!

    Κάθε διατροφή που θεωρείται υγιεινή τα περιλαμβάνει σε μεγάλες ποσότητες. Για τη συγκεκριμένη, όμως, ιδιαίτερη σημασία έχει η μηδαμινή επεξεργασία που έχουν καθώς είναι φυσικές τροφές, έτοιμες για κατανάλωση.

  3. Προτίμησε την αγορά των προϊόντων από τον παραγωγό

    Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίσεις ότι έχουν υποστεί τη λιγότερη επεξεργασία.

    Επιπλέον, πάντα είναι φρεσκότερα και θρεπτικότερα!

  4. Μείωσε την κατανάλωση της ζάχαρης

    Μπορεί να μην το έχεις σκεφτεί, αλλά η ζάχαρη είναι ένα επεξεργασμένο τρόφιμο!

    Άρα, δεν έχει θέση στη διατροφή σου!

    Απόφυγέ τη όχι μόνο εκεί που τη βλέπεις, για παράδειγμα, περιόρισε τη χρήση της στα ροφήματά σου, αλλά και εκεί που δεν τη βλέπεις, δηλαδή στα συσκευασμένα τρόφιμα. Έτσι κι αλλιώς, λαμβάνεις ζάχαρη μέσω της κατανάλωσης των φρούτων!

  5. Κατανάλωσε περισσότερο νερό

    Όλα τα διατροφικά μοντέλα συμφωνούν σε αυτό!

    Περισσότερο νερό, περισσότερη υγεία!

    Τα οφέλη του είναι πολλαπλά οφέλη.

    Γι’ αυτό προσπάθησε να καταναλώνεις κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο περισσότερο νερό γίνεται.

  6. Φάε στο τραπέζι, όχι “στο πόδι”!

    Ένα υγιές διατροφικό πρότυπο δεν έχει σχέση μόνο με τι τρώμε αλλά και με τον τρόπο που το τρώμε.

    Πάρε τα γεύματά σου στο τραπέζι, με ηρεμία. Απόλαυσέ το και δώσε στον οργανισμό σου τη δυνατότητα να εκτελέσει με ηρεμία τις μεταβολικές διεργασίες.

  7. Η clean eating διατροφή είναι μια ισορροπημένη διατροφή

    Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι έλεγαν “παν μέτρον άριστον”. Στην ίδια θεωρία βασίζεται και αυτή η διατροφή: στην ισορροπία και το μέτρο.

    Απόφυγε τις υπερβολές στην κατανάλωση αλλά και τις ελλείψεις, όπως να αποκλείσεις μια ολόκληρη ομάδα τροφίμων. Κάθε γεύμα σου πρέπει να είναι πλήρες.

  8. Χρησιμοποίησε το σωστό αλεύρι

    Όπως και με τη ζάχαρη, έτσι και με το αλεύρι, δεν καταλαβαίνουμε ότι είναι κι αυτό προϊόν επεξεργασίας. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις κι άλλα είδη αλεύρων όπως αλεύρι βρώμης ή ρυζιού που υπόκεινται λιγότερη επεξεργασία.

  9. Μελέτησε τις ετικέτες των τροφίμων

    Η σχέση συντηρητικών και επεξεργασίας των τροφών είναι ανάλογη: όσο περισσότερο επεξεργάζονται, τόσο περισσότερα συντηρητικά έχουν. Βγάλε από τη ζωή σου τα πρόσθετα και τα συντηρητικά προσέχοντας τις ετικέτες των τροφίμων και μάθε τα συστατικά που περιέχουν.

  10. Στόχος είναι η πρόσληψη περισσότερων συστατικών όχι η μείωση θερμίδων

    Καταναλώνοντας τα σωστά γεύματα θα είσαι υγιής .

    Αυτό αποτελεί και τον πρωταρχικό στόχο της clean eating διατροφής. Μην αναλώνεσαι στη συνεχή θερμιδομέτρηση.

    Αυτή η τακτική μπορεί να σε βοηθήσει στην απώλεια βάρους αλλά σίγουρα δε θα σου χαρίσει υγεία.

    Είναι δεδομένο ότι ο οργανισμός σου θα ανταποκριθεί με τον καλύτερο τρόπο όταν αντιληφθεί ότι τον φροντίζεις περισσότερο!

    #bonus tip

    Υιοθετώντας το διατροφικό πρότυπο του clean eating θα καταναλώνουμε μη επεξεργασμένες τροφές.

    Βγάζουμε, λοιπόν, από τη λίστα με τα ψώνια της εβδομάδας:

  • τροφές που έχουν παραχθεί στο εργαστήριο,

  • το έτοιμο φαγητό,

  • φαγητό που έχει υποστεί μεγάλη διεργασία μαγειρέματος.

Γιατί η Spiroulina PLATENSIS αποτελεί ιδανική τροφή για μια clean eating διατροφή;

Η σπιρουλίνα είναι ένα μπλε πράσινο μικροφύκος του γλυκού νερού.

Είναι τρόφιμο υψηλής διατροφικής αξίας.

Οι ευεργετικές ιδιότητες της σπιρουλίνας είναι ποικίλες και οφείλονται στο γεγονός ότι αποτελεί τροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη,  βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. 

Χωρίς έκδοχα, χρωστικές και συγκολλητικές και χωρίς καμία επεξεργασία είναι ιδανική επιλογή!

Αποκτήστε υγεία και ευεξία με μία μόνο υπερτροφή!

  • Άμεση τόνωση και ενέργεια χάρη στην πρωτεΐνη και το σίδηρο.

  • Ισχυρό ανοσοποιητικό χάρη στο πλήθος αντιοξειδωτικών όπως καροτένια και φυκοκυανίνη.

  • Πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό χάρη στο πλήθος βιταμινών που περιέχει. 

Επιπλέον, η Spiroulina platensis αποτελεί ιδανικό βοήθημα για την ενεργοποίηση του μεταβολισμού και την απώλεια βάρους!

Διαβάστε ακόμη:5+1 συμβουλές για αποτοξίνωση

Spirulina Platensis από το Δίκτυο Ελληνικής Σπιρουλίνας

spirulina newsletter

Sereal DesignersΔιαδύο :: Εταιρεία Πληροφορικής