Ξηροί καρποί: τα οφέλη και η διατροφική τους αξία

nuts-spiroulina-platensis-spirulina-natural-product-greek-product-superfood

Ξηροί καρποί... Ας ξεδιαλύνουμε τον μύθο γύρω από αυτούς!

Οι ξηροί καρποί ολοκληρώνουν τον κατάλογο των διατροφικών επιλογών μας.

Είτε συνοδεύουν τα αλκοολούχα ποτά κατά τις νυχτερινές μας εξόδους είτε λειτουργούν σαν βασικό συστατικό σε γλυκά. Τελευταία προστίθενται και σε διάφορα παραδοσιακά και μη πιάτα και αναγράφονται σε συνταγές μαγειρικής. Αποτελούν μία πολύ παρεξηγημένη τροφή και έχουν κακή διατροφική φήμη λόγω της υψηλής θερμιδικής τους πυκνότητας και της μεγάλης ποσότητας λίπους που περιέχουν…

Τα τελευταία χρόνια μία σειρά από μελέτες έρχεται για να υποκαταστήσει την κακή τους φήμη και να αποδείξει την μεγάλη θρεπτική τους αξία και τα ευεργετικά τους χαρακτηριστικά για την υγεία.

Ποιος είναι ο ρόλος τους

Οι ξηροί καρποί:

  • Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και παρέχουν αντιφλεγμονώδη προστασία.

  • Συμβάλλουν στην καταπολέμηση διαφόρων αθενειών λόγω των φυτοχημικών και άλλων ευεργετικών συστατικών που διαθέτουν( όπως φυλλικό οξύ, λιπαρά οξέα, σελήνιο κ.α)

  • Προστατεύουν από τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ορισμένες μορφές καρκίνου

  • Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β που συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του νευρικού και πεπτικού συστήματος, του οπτικού νεύρου και του εγκεφάλου

  • Μειώνουν την αρτηριακή πίεση, την χοληστερίνη και προάγουν την υγεία της καρδιάς και του δέρματος.

  • Μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σε ασθενείς με διαβήτη τύπου 2

  • Προστατεύουν το δέρμα από την πρόωρη γήρανση

  • Συμβάλλουν στην καλύτερη σύνθεση λιπιδίων στο αίμα μειώνοντας τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων

  • Περιέχουν μονοακόρεστα και πολυακόρεστα ω- 3 λιπαρά οξέα που προστατεύουν από τα εγκεφαλικά και την αθηρωμάτωση.

  • Βελτιώνουν την διάθεση, το στρες και περιορίζουν τα συμπτώματα κατάθλιψης

Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι ξηροί καρποί;

Οι σημαντικότεροι ξηροί καρποί με τις περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα και τα λιγότερα κορεσμένα λιπαρά σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Yale είναι :

ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΑ: Περιέχουν φυτικές ίνες, μαγνήσιο, μαγγάνιο, Βιταμίνη Ε, φώσφορο, κάλιο, χαλκό, ψευδάργυρο, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα ω-6 λιπαρά οξέα.

AΜΥΓΔΑΛΑ: Περιέχουν μαγνήσιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, χαλκό, κάλιο, μαγγάνιο, Βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες, Βιταμίνες Β και σε μικρότερη ποσότητα σίδηρο και φυλλικό οξύ,

ΚΑΡΥΔΙΑ:Μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, ω-3 λιπαρά οξέα, Βιταμίνη Ε, καρετονοειδή, αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες, Βιταμίνες Β,μαγγάνιο, χαλκό, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και σελήνιο.

ΦΙΣΤΙΚΙΑ: Βιταμίνες Ε, Βιταμίνες Β, κάλιο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, φώσφορο, χαλκό, φυτικές ίνες, σίδηρο, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα.

ΗΛΙΟΣΠΟΡΟΙ- ΚΟΛΟΚΥΘΟΣΠΟΡΟΙ: Περιέχουν Βιταμίνη Α,C, Ε,K, B, φυλλικό οξύ, φυτοστερόλες, απαραίτητα ω-3 λιπαρά οξέα, μαγνήσιο, σελήνιο,σίδηρο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο, φώσφορο

Ήξερες ότι...

  • Οι ξηροί καρποί θεωρούνται από τις πιο αγνές, φυσικές τροφές καθώς δεν περιέχουν συντηρητικά όταν τρώγονται ωμοί.

  • Η ζέστη και η υγρασία είναι ο μεγαλύτερος εχθρός τους και καλό είναι να διατηρούνται μακριά από αυτές τις συνθήκες.

  • Οι παραπάνω ευεργετικές δράσεις αφορούν αποκλειστικά τους ωμούς ανάλατους ξηρούς καρπούς

  • Οι ευεργετικές τους δράσεις είναι ορατές ακόμα και σε μικρές ποσότητες ενώ εξαιτίας της θερμιδικής τους πυκνότητας καλό είναι να καταναλώνονται με μέτρο σε μικρές ποσότητες στην καθημερινή μας διατροφή.

Ευχαριστούμε για την πολύτιμη βοήθεια την κα Σταυρούλα Γούναρη, Διαιτολόγο- Διατροφολόγο, Msc.

Διαβάστε ακόμη: Ποιες διατροφικές συνήθειες συμβάλλουν στη μείωση των επιπέδων της χοληστερίνης

Spirulina Platensis από το Δίκτυο Ελληνικής Σπιρουλίνας

spirulina newsletter

Sereal DesignersΔιαδύο :: Εταιρεία Πληροφορικής