Το αλφαβητάρι της διατροφής

to-afavitari-ti-diatrofis-spirulina-spiroulina-platensis-natural-product-greek-product

Η διατροφή αποτελεί το μέσο για την επιβίωση και την προστασία της υγείας.

Έχεις σκεφτεί να ταξινομήσεις τις καλύτερες τροφές σύμφωνα με την αλφαβήτα;

Εμείς, λοιπόν, το κάναμε!

Ας δούμε ορισμένες πολύ καλές επιλογές τροφίμων μέσα από το πρίσμα της Ελληνικής Αλφαβήτας…

Αβοκάντο: Είναι πλούσιο σε βιταμίνες C, E, K, καροτενοειδή, φυτικές ίνες και καλά λιπαρά

Βρώμη: περιέχει β- γλυκάνες, αδιάλυτες και υδατοδιαλυτές φυτικές ίνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία( Mg, Fe, K, Zn, B1,B9,B6) και μειώνει τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης, επιβραδύνει την εμφάνιση του Διαβήτη 2 και μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Γιαούρτι: Περιέχει πρωτείνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, νερό σε σημαντικές ποσότητες, γαλακτικό οξύ, Ca, και άλλα ένζυμα. Είναι πολύ θρεπτικό,εύπεπτο και προσφέρει σημαντιή ενυδάτωση στο δέρμα.

Δαμάσκηνα: Είναι πούσια σε φυτικές ίνες, Mg, Bιταμίνη Α και έχουν υψηλή συγκέντρωση σε σάκχαρα.

Ελαιόλαδο: Πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, ελαικό οξύ, αντιοξειδωτικά συστατικά, πολυφαινόλες, Βιταμίνη Ε και προστατεύει από τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Ζυμαρικά: Βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας της Μεσογειακής Διατροφής, έχουν πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη και αλάτι και, εφόσον είναι ολικής άλεσης, είναι πλούσια σε Βιταμίνες του συμπλέγματος Β, Μαγνήσιο και φυτικές ίνες.

Ηλιόσποροι: Διαθέτουν λιπαρά οξέα, φυτοστερόλες, βιταμίνη Ε και φυλλικό οξύ. Είναι προτιμότερο να καταναλώνονται ωμοί και ανάλατοι

Θαλασσινά: Όλα τα θαλασσινά περιέχουν Βιταμίνες Α, D, χαλκό, Ι, Zn και τα ευεργετικά για τον οργανισμό ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα. Έχουν όμως υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερίνη και καλό θα ήταν να καταναλώνονται με μέτρο.

Ιβίσκος: Περιέχει Βιταμίνη C, αντιοξειδωτικά, φυτοστερόλες και περιορίζει την συσσώρευση λιπιδίων στο συκώτι, αντιμετωπίζει πεπτικά προβλήματα και ανακουφίζει από την δυσκοιλιότητα. Δεν αποτελεί κατάλληλη επιλογή για όσους έχουν χαμηλή πίεση ή εμφανίζουν αλλεργίες.

Κρέας: Περιέχει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, Βιταμίνες Β12, D, Fe, Zn, Φώσφορο.

Λεμόνι: Περιέχει νερό, Βιταμίνες C, A, φυτικές ίνες , καθαρίζει τον οργανισμό, τονώνει το ανοσοποιητικό και έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Μανταρίνι: Έχει φυτικές ίνες, Βιταμίνες Α, C, φυλλικό οξύ και φώσφορο. Προστατεύει από τα καρδιαγγειακά , τον καρκίνο και το κρυολόγημα.

Νεκταρίνι: Περιέχει βιταμίνες Α, C, φυτικές ίνες, υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, αντιοξειδωτικά συστατικά και συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εντέρου

Ξύδι: ευνοεί την πέψη των πρωτεϊνών, προλαμβάνει την κολίτιδα και συυμβάλλει στην αντιμετώπιση των εμμηνορροϊκών πόνων

Ομελέτα: Aποτελεί ένα τρόπο μαγειρέματος των αυγών. Τα αυγά γενικά χαρακτηρίζονται ως πλήρη τροφή καθώς περιέχουν καλά λιπαρά, πρωτεΐνες, Βιταμίνες Α, D, E, K, B2, B12, Fe, Ca, φυλλικό και παντοθενικό οξύ. Τα περισσότερα οφέλη περιλαμβάνονται στον κρόκο γιαυτό καλύτερα να το καταναλώνουμε ολόκληρο.

Πορτοκάλι: Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, Βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά , ενισχύει το ανοσοποιητικό, θωρακίζει τον οργανισμό και συμβάλλει στην σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Ροδάκινο: Περιέχει βιταμίνες Α, Β, Ε, Κ, είναι πλούσιο σε μέταλλα, φυτικές ίνες, νερό και συμβάλλει στην μείωση της χοληστερόλης και στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας μεταξύ άλλων.

Σπιρουλίνα: Περιέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, απαραίτητα λιπαρά οξέα κυρίως GLA, ALA, βιταμίνες Α, D, E, B1, Β12,Β6,Β8,Β9,Β3, Β5 και πλήθος μετάλλων και ιχνοστοιχείων απαραίτητα για την ανάπτυξη του οργανισμού, την πρόληψη ασθενειών όπως ο διαβήτης, τα καρδιαγγειακά, ο καρκίνος ενώ συμβάλλει ταυτόχρονα στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και στην απώλεια βάρους.

Ταχίνι: Περιέχει πρωτεΐνες, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, Ca, Fe, φώσφορο, σελήνιο, Βιταμίνες Β και φυτικές ίνες. Είναι εξαιρετική τροφή ακόμα και για όσους νηστεύουν.

Υποβρύχιο: Πρόκειται για την γνωστή σε όλους μας βανίλια. Περίεχει μαστίχα, ζάχαρη και αποτελεί ένα δροσιστικό ρόφημα για τους καλοκαιρινούς μήνες. Προσοχή στην ποσότητα όμως καθώς δεν παύει να αποτελεί γλύκισμα.

Φακές: Είναι μία κατηγορία οσπρίων πλούσιες σε πρωτείνες, φυτικές ίνες, Βιταμίνες του συμπλέγματος Β, Φώσφορο, Fe, Mg.

Χαλούμι: Αποτελεί παραδοσιακό κυπριακό είδος τυριού που παρασκευάζεται από αγελαδινό και αιγοπρόβειο γάλα. Περιέχει πρωτεΐνες υψηλής αξίας, υδατάνθρακες, καλά λιπαρά και κορεσμένα, φώσφορο και ασβέστιο.

Ψωμί: Περιέχει υδατάνθρακες, πρωτείνες, γλουτένη, βιταμίνες Β1, Β12, Ε, Νιασίνη. Προτιμότερο είναι το ολικής αλέσεως που περιέχει και σημαντική ποσότητα φυτικών ινών.

Ωόν: Δεν είναι επιφώνημα είναι το γνωστό σε όλους μας... αυγό, όπως το έλεγανοι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Περιέχει υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη, αντιοξειδωτικά στοιχεία και πολλές βιταμίνες.

Τελευταίο αλλά υψίστης σημασίας…

Το νερό, είναι το καλύτερο ρόφημα!

Ξεδιψά, ενυδατώνει, τονώνει, καθαρίζει και χορταίνει τον οργανισμό.

Χωρίς αυτό δεν μπορούμε να ζήσουμε πάνω από 3 μέρες!!

Ευχαριστούμε για την πολύτιμη βοήθεια την κα Σταυρούλα Γούναρη, Διαιτολόγο- Διατροφολόγο, Msc.

Διαβάστε ακόμη: 5 θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα στην καθημερινή διατροφή


Spirulina Platensis από το Δίκτυο Ελληνικής Σπιρουλίνας

spirulina newsletter

Sereal DesignersΔιαδύο :: Εταιρεία Πληροφορικής