Γνωρίζεις ποιες τροφές χορταίνουν αλλά δεν παχαίνουν;

 healthy-eating-food-superfood-spirulina-spiroulina-platensis-natural-prodcts-greek-productΘέλεις να χάσεις τα περιττά κιλά αλλά σε πιάνει συνεχώς μια λιγουρίτσα;

Νιώθεις ότι δεν μπορείς να στερείσαι κι έχεις κουραστεί από τις απαιτητικές δίαιτες;

Μήπως θα έπρεπε να βρεις τις ιδανικές τροφές οι οποίες θα σε βοηθήσουν χάσεις βάρος αλλά δε θα σε οδηγούν στη στέρηση;

Άλλωστε η απώλεια βάρους δε θέλει κόπο... θέλει τρόπο!

Τι είναι οι θερμίδες και πώς παχαίνουμε;

Σύμφωνα με τον επιστημονικό ορισμό, μία θερμίδα ορίζεται ως η ποσότητα ενέργειας που απαιτείται για αυξηθεί η θερμοκρασία 1kg νερού κατά 1°C.

Η θερμίδα, λοιπόν, είναι η ενέργεια που προσλαμβάνει ο οργανισμός για να εκτελεί ενέργειες.

Η χημική ενέργεια που περιέχεται στα τρόφιμα εισερχόμενη στον οργανισμό μετατρέπεται σε θερμική και καλύπτει τις απαιτήσεις του για επιβίωση.

Οι τροφές παρέχουν στο σώμα την ενέργεια που χρειάζεται προκειμένου να ανταπεξέρχεται στις καθημερινές του δραστηριότητες.

Στην πραγματικότητα όλα τα τρόφιμα όταν υπερκαταναλώνονται, παρέχουν θετικό θερμιδικό φορτίο και μας παχαίνουν.

Το πάχος όμως είναι συνάρτηση του γενικότερου τρόπου ζωής του ατόμου, των γονιδίων του, της φυσικής του δραστηριότητας και των θερμιδικών του αναγκών.

Για να διατηρήσει, δηλαδή, κάποιος το βάρος του σταθερό, πρέπει να καίει όσες θερμίδες προσλαμβάνει.

Τροφές και θερμίδες

Σαφώς υπάρχουν ορισμένες θερμιδικά πυκνές τροφές που προσφέρουν αναλογικά περισσότερες θερμίδες ανά μικρότερο όγκο τροφίμου.

Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα λίπη και τα έλαια, όπως π.χ. η σοκολάτα, τα διάφορα είδη ελαίων και γλυκών, καθώς και τα τρόφιμα που περιέχουν σημαντικές ποσότητες ζάχαρης.

Υπάρχουν όμως και άλλες θερμιδικά αραιές τροφές, δηλαδή τροφές που μας παρέχουν θερμίδες όταν καταναλωθούν σε μεγαλύτερο όγκο τροφίμου. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν τα λαχανικά, τα διάφορα είδη χόρτων και οι ρίζες των φυτών.

Οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής, το υπερβολικό άγχος και η αυξημένη φυσική δραστηριότητα εξαντλούν την ενέργεια του σώματος με αποτέλεσμα να νιώθουμε κόπωση στην διάρκεια της ημέρας. Ένα ισορροπημένο πρωινό τονώνει τον οργανισμό, ενισχύει την αντοχή του και αποτελεί δυναμικό ξεκίνημα για την ημέρα. Όμως, κατά την διάρκειά της, οι ρυθμοί του σώματος μεταβάλλονται, καλό είναι να καταναλώνουμε τρόφιμα που μπορούν να προσδώσουν στον οργανισμό την απαιτούμενη ενέργεια χωρίς ωστόσο να επιβαρύνουν το θερμιδικό του φορτίο.

Οι θερμιδικά πυκνές τροφές όταν καταναλωθούν σε μεγάλη ποσότητα αυξάνουν το βάρος του σώματος.

Αντίθετα οι πιο αραιές τροφές πρέπει να καταναλωθούν σε μεγάλες ποσότητες για να παρέχουν στον οργανισμό θερμίδες.

Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να τις καταναλώνουμε συχνότερα σε μεγαλύτερες ποσότητες χωρίς τον φόβο του πάχους. Αυτό που ενισχύει το θερμιδικό φορτίο ενός λαχανικού π.χ. είναι η προσθήκη ελαιόλαδου, τα διάφορα dressings, οι κρέμες γάλακτος και το βούτυρο.

Ποιες τροφές παρέχουν ενέργεια αλλά δεν παχαίνουν….

  • Λαχανικά με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό (αγγούρι, κολοκύθι, ντομάτα, πιπεριές, παντζάρια, σέλερι)

  • Λαχανικά πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνη C (μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, μελιτζάνες, καρότα)

  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά (ρόκα, μαρούλι, σπανάκι, φασολάκια)

  • Φρούτα με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό (καρπούζι, πεπόνι, ακτινίδιο, γκρέιπφρουτ, μήλα, φράουλες)

  • Φρούτα πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνη C (πορτοκάλι, ακτινίδιο, μανταρίνι, δαμάσκηνο, βατόμουρο, ανανάς, σύκα)

  • Σούπες λαχανικών, χόρτων, μανιταρόσουπες

  • Smoothies (με φρούτα και λαχανικά)

  • Σαλάτες λαχανικών χωρίς dressings

  • Μανιτάρια , αγκινάρες

  • Μπαχαρικά που ενισχύουν την γεύση των φαγητών και διευκολύνουν την πέψη (μαϊντανός, δυόσμος, ρίγανη,)

  • Μπαχαρικά που έχουν καυστική δράση και ενεργοποιούν τον μεταβολισμό (κάρυ, τζίντζερ, καυτερές πιπεριές)

  • Πλήρεις τροφές όπως αυγά (καλύτερα βραστά) μέλι, ταχίνι (σε μικρή ποσότητα)

  • Φρούτα όπως μπανάνα, κεράσια και αχλάδια – ειδικά όταν καταναλώνονται στην διάρκεια της ημέρας

  • Τροφές που περιέχουν πρωτεΐνη όπως αυγά, γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά (κυρίως γιαούρτι) και ψάρια και πουλερικά όπως (γαλοπούλα, κοτόπουλο) σε φυσιολογικές ποσότητες).

  • Νιφάδες βρώμης και κόκκινα φασόλια (σε μικρές ποσότητες) πλούσια σε φυτικές ίνες που χορταίνουν τον οργανισμό και πρωτεΐνες που προκαλούν γρήγορο κορεσμό.

Spiroulina PLATENSIS: η ιδανική τροφή για κάθε καταναλωτή

Η Spiroulina PLATENSIS χάρη στο πλήθος βιοδραστικών συστατικών που περιέχει, αποτελεί τη διατροφή σου.

Συγκεκριμένα, η Spiroulina PLATENSIS οποία διαθέτει:

  • υδατάνθρακες, που αποτελούν κύρια πηγή ενέργειας του εγκεφάλου και των μυών

  • βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες συμβάλλουν στην απελευθέρωση ενέργειας κατά το μεταβολισμό

  • σίδηρο, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη μεταφορά οξυγόνου, με αποτέλεσμα την άμεση τόνωση του οργανισμού

  • πρωτεΐνη, φυτικής προέλευσης σε ποσοστό 65-70%

  • μαγνήσιο, που συμμετέχει στη σύνθεση των ενζύμων του μεταβολισμού, διευκολύνοντας τις καύσεις

Spiroulina PLATENSIS: η τροφή για κάθε οργανισμό

Η σπιρουλίνα επειδή είναι μικρόφυκος με απορροφησιμότητα 99% από τον ανθρώπινο οργανισμό, εξασφαλίζει μεγαλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών σε σχέση με χημικά, συνθετικά συμπληρώματα διατροφής.

Ευχαριστούμε για την πολύτιμη βοήθεια την κα Σταυρούλα Γούναρη, Διαιτολόγο- Διατροφολόγο, Msc.

Διαβάστε ακόμη: Γιατί η Spiroulina PLATENSIS είναι το ιδανικό βοήθημα για όλη την οικογένεια;

Spirulina Platensis από το Δίκτυο Ελληνικής Σπιρουλίνας

spirulina newsletter

Sereal DesignersΔιαδύο :: Εταιρεία Πληροφορικής