Ποια είναι τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για κάθε μαθητή;

school-superfood-energy-vitamins-ferrum-calcium-protein-spirulina-spiroulina-platensis-natural-product-greek-product

Το πρώτο κουδούνι σήμανε την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Τα σχολεία μόλις ξεκίνησαν και μαζί τους ξεκίνησαν και οι υποχρεώσεις των μαθητών.

Η σχολική ζωή απορροφά μεγάλος μέρος της καθημερινότητας των παιδιών με ποικίλες δραστηριότητες.

Η σωστή διατροφή είναι απαραίτητη προκειμένου να ανταπεξέλθει κάθε μαθητής στο αυξημένο πρόγραμμα υποχρεώσεων.

Ποιο είναι το ιδανικό διαιτολόγιο για κάθε μαθητή;

Το καθημερινό διαιτολόγιο ενός μαθητή πρέπει οπωσδήποτε να περιέχει ένα καλό πρωινό με όλα τα είδη των μακροθρεπτικών συστατικών για να προσφέρει στο παιδί ενέργεια, διαύγεια και ένα καλό ξεκίνημα της ημέρας. Στην συνέχεια, καλό είναι το υπόλοιπο της ημέρας να καλύπτεται με 4-5 γεύματα, ένα πλήρες μεσημεριανό, ένα μέτριο βραδινό και 2-3 μικρότερα γεύματα (σνάκ) και να ολοκληρώνεται με ένα καλό και ήρεμο πρόγραμμα 7ωρου ύπνου (σε σταθερό ρυθμό).

Τα Σαββατοκύριακα τα παιδιά μπορούν να κοιμούνται λίγο αργότερα αλλά καλό θα ήταν το πρωί να μην ξυπνάνε πολύ αργά.

Ποια θρεπτικά συστατικά χρειάζεται ένας μαθητής για μια δυναμική σχολική χρονιά;

  1. Υδατάνθρακες

Το πρώτο μακροθρεπτικό συστατικό απαραίτητο για κάθε μαθητή είναι οι υδατάνθρακες. Εφοδιάζουν τον εγκέφαλο με την απαραίτητη ποσότητα γλυκόζης και ενισχύουν την μνήμη και την συγκέντρωση των παιδιών. Παράλληλα τροφοδοτούν και τους μυς και ‘’ξυπνούν ΄΄ το σώμα του . Καλό είναι να επιλέγονται σύνθετοι υδατάνθρακες ώστε να απελευθερώνεται σταδιακά η ενέργεια. Πολύ καλές επιλογές αποτελούν το ψωμί, το ρύζι, τα μακαρόνια, τα δημητριακά και τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως.

  1. Πρωτεΐνες

Τα παιδιά έχουν αυξημένες απαιτήσεις σε πρωτεΐνες δεδομένου ότι βρίσκονται στο στάδιο της ταχείας ανάπτυξης. Ακόμα, τα αμινοξέα των πρωτεϊνών βοηθούν στην σύνθεση και μεταφορά των νευρικών σημάτων και είναι σημαντικά για την λειτουργία του νευρικού συστήματος. Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρέας, το ψάρι, το αυγό και τα όσπρια δεν πρέπει να απουσιάζουν από κανένα παιδικό πρόγραμμα διατροφής.

  1. Λιπαρά οξέα

Τα καλά λιπαρά είναι σημαντικά για την λειτουργία του νευρικού συστήματος, την καλή όραση των μαθητών ενώ βελτιώνουν και την διάθεσή τους. Καλά λιπαρά είναι όσα περιέχουν ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα και συναντώνται στα λιπαρά ψάρια( σαρδέλα, τόνος,τσιπούρα, σολομός, σκουμπρί κ.α), στα θαλασσινά, και στους ξηρούς καρπούς. Καλό είναι να καταναλώνονται σε συνδυασμό με ελαιόλαδο.

  1. Βιταμίνες & μέταλλα

Οι βιταμίνες είναι απαραίτητες για την ομαλή ανάπτυξη του οργανισμού και την σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων στο σώμα.

Τα παιδιά χρειάζονται βιταμίνες του συμπλέγματος Β για την λειτουργία του νευρικού συστήματος, την βιταμίνη Α για την ανάπτυξη και εξέλιξή τους και αντιοξειδωτικά συστατικά για την προστασία των κυττάρων από την επίδραση των ελευθέρων ριζών οξυγόνου (βιταμίνες Ε, Α, C).

H βιταμινη C είναι πολύ σημαντική και για την ενίσχυση της μνήμης και της συγκέντρωσης ενώ αυξάνει και την πνευματική απόδοση.

Οι πολυφαινόλες και τα καροτενοειδή που περιέχονται σε πολλά φρούτα και λαχανικά είναι εξίσου σημαντικά συστατικά και πρέπει να προσλαμβάνονται σε καθημερινή βάση. Η σαλάτα στο μεσημεριανό και 2-3 μερίδες φρούτων είναι ότι χρειάζεται ένας μαθητής για να προσλάβει μεγάλο μέρος των βιταμινών που χρειάζεται καθημερινά.

Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη του μυοσκελετικού συστήματος του παιδιού και την αποκατάσταση των φθορών και προσλαμβάνεται μέσω των γαλακτοκομικών και ορισμένων λαχανικών.

Ο σίδηρος είναι σημαντικός για το ανοσοποιητικό σύστημα, προστατεύει από τα κρυολογήματα του χειμώνα ενώ ενισχύει και την πνευματική διαύγεια και απόδοση του παιδιού.

Οι φυτικές ίνες που περιέχονται σε φρούτα, λαχανικά και σε προϊόντα ολικής αλέσεως βοηθούν στην σταδιακή απελευθέρωση της γλυκόζης και προκαλούν γρήγορο κορεσμό.

Καλό είναι να υπάρχει ποικιλία διαφόρων ειδών τροφίμων σε κάθε γεύμα για να προσλαμβάνεται πλήθος βιταμινών, μετάλλων και θρεπτικών συστατικών από το παιδί καθημερινά.

Τέλος για την πνευματική και αθλητική απόδοση των μαθητών πολύ σημαντική είναι και η σωστή ενυδάτωση του παιδιού με επαρκή πρόσληψη νερού. Ακόμα καλό θα ήταν να καταναλώνονται και άλλα υγρά όπως σούπες, τσάι, φυσικοί χυμοί φρούτων για να αντιμετωπίζονται τυχόν προβλήματα δυσκοιλιότητας των παιδιών λόγω άγχους.

Όλα τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά αποτελούν μέρος μιας πολύ μακράς λίστας των συστατικών που είναι απαραίτητα για τη σωστή ανάπτυξη και υγεία ενός παιδιού.

Spiroulina PLATENSIS: η υπερτροφή κάθε οργανισμού

Το θαυματουργό μικροφύκος είναι ένα τρόφιμο υψηλής διατροφικής αξίας. Περιέχει όλα τα απαραίτητα βιοδραστικά θρεπτικά συστατικά όπως:

  • υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη,

  • σίδηρο,

  • σελήνιο,

  • γ-λινολενικό οξύ,

  • β-καροτένιο (Προβιταμίνη Α),

  • βιταμίνες του συμπλέγματος Β,

  • βιταμίνη Ε και πολλά άλλα.

Χαρίστε στα παιδιά σας υγεία και ευεξία, προσθέτοντας τη Spiroulina platensis στη διατροφή σας!

Ευχαριστούμε για την πολύτιμη βοήθεια την κα Σταυρούλα Γούναρη, Διαιτολόγο- Διατροφολόγο, Msc.

Διαβάστε ακόμη: 3+1 συμβουλές για ισχυρή μνήμη

Spirulina Platensis από το Δίκτυο Ελληνικής Σπιρουλίνας

spirulina newsletter

Sereal DesignersΔιαδύο :: Εταιρεία Πληροφορικής